Majo van der Woude Zenbroidery

Docent: Majo van der Woude (Tree of Needlework)

Beschrijving:

Zenbroidery is een andere manier van borduren waarbij je het (in)kleuren voor volwassenen combineert met borduurwerk. In plaats van met potloden of stiften kleur of liever gezegd, borduur, je het voorbedrukte patroon in met verschillende borduursteken en kleurtjes garen.

Ontdek tijdens de workshop op welke manieren je dit kunt aanpakken. Ga je de lijnen volgen of binnen de lijntjes ‘borduren’ of ga je helemaal los en borduur je de tekening helemaal vol?

Ik laat je o.a. zien welke borduursteken je kunt gebruiken voor de lijnen en welke steken geschikt zijn om grotere vlakken te vullen.
Om te oefenen krijg je een materiaalpakketje met een stukje stof met een (gedeeltelijke) Zenbroideryprint erop, borduurgaren en een borduurnaald.

Docent:

Majo van der Woude borduurt als sinds haar lagere schooltijd. Ze heeft in binnen- en buitenland, en tegenwoordig ook online, cursussen in allerlei borduurtechnieken gevolgd. Borduren betekent voor haar het doen (creëren/zelf maken), het leren (technieken/steken/handwerken binnen andere culturen/inspiratie), het bestuderen (historische context/bewaren/behoud van oude technieken), het samenzijn en samenwerken met gelijkgestemden (elkaar stimuleren en van elkaar leren) en het geeft balans/rust als tegenhanger van de huidige drukke maatschappij. En dat wil ze overdragen, waarbij het belangrijkste is dat men plezier heeft om zelf iets te creëren/maken. In 2015 is ze dan ook gestart met Tree of Needlework (www.treeofneedlework.nl) waar ze vraag en aanbod op handwerkgebied met elkaar wil verbinden. In dat kader geeft ze o.a. borduurworkshops en -cursussen.

Workshopplein 1

Tijden:
vrijdag 8 november 2019 – 11.30 – 12.30 uur
zaterdag 9 november 2019 – 11.30 – 12.30 uur
zondag 10 november 2019 – 11.30 – 12.30 uur

Meenemen: niets
Aantal deelnemers: maximaal 8
Kosten: € 15,00 (incl. gebruiksmateriaal)
Aanmelden: Inschrijving kan door vooraf een bericht te sturen naar info@treeofneedlework.nl onder vermelding van workshop + dag + tijdsblok. Tijdens de dag kan er worden aangeschoven als er ruimte is. Zorg wel dat u dan 5 minuten voor aanvang aanwezig bent.