Majo van der Woude Plushwork

Docent: Majo van der Woude (Tree of Needlework)

Beschrijving:

Plushwork – een vergeten handwerktechniek met een verrassend effect

Plushwork is een typisch vergeten handwerktechniek waarmee je pluizige, bolle motieven kunt maken. Je kunt het op verschillende manieren maken, maar wij gaan aan de slag met de plastic (bloem)vormen die ooit bij  de rode mappen van Het Komplete Handwerken hoorden.

We werken op vilt met borduurwol, maar je kunt natuurlijk ook restje wol hiervoor gebruiken.

Met aandacht voor:
* Hoe je de plastic (bloem)vormen kunt gebruiken.
* Extra tips als je wilt werken op andere ondergronden zoals breiwerk.
* Afwerking als broche, patch of speldenkussen..

En dan gaan we aan de slag.

Docent:
Majo van der Woude
borduurt als sinds haar lagere schooltijd. Ze heeft in binnen- en buitenland, en tegenwoordig ook online, cursussen in allerlei borduurtechnieken gevolgd. Borduren betekent voor haar het doen (creëren/zelf maken), het leren (technieken/steken/handwerken binnen andere culturen/inspiratie), het bestuderen (historische context/bewaren/behoud van oude technieken), het samenzijn en samenwerken met gelijkgestemden (elkaar stimuleren en van elkaar leren) en het geeft balans/rust als tegenhanger van de huidige drukke maatschappij. En dat wil ze overdragen, waarbij het belangrijkste is dat men plezier heeft om zelf iets te creëren/maken. In 2015 is ze dan ook gestart met Tree of Needlework (www.treeofneedlework.nl) waar ze vraag en aanbod op handwerkgebied met elkaar wil verbinden. In dat kader geeft ze o.a. borduurworkshops en -cursussen.

Workshopplein 1

Tijden:
vrijdag 8 november 2019 – 10.30 – 11.30 uur
zaterdag 9 november 2019 – 15.30 – 16.30 uur
zondag 10 november 2019 – 12.00 – 13.00 uur

Meenemen: niets
Aantal deelnemers: maximaal 8
Kosten: € 12,50 (incl. gebruiksmateriaal)
Aanmelden: Inschrijving kan door vooraf een bericht te sturen naar info@treeofneedlework.nl onder vermelding van workshop + dag + tijdsblok. Tijdens de dag kan er worden aangeschoven als er ruimte is. Zorg wel dat u dan 5 minuten voor aanvang aanwezig bent.