Majo van der Woude Patches borduren met restjes garen

Docent: Majo van der Woude (Tree of Needlework)

Beschrijving:

Patches zijn leuk, met patches kan je jezelf onderscheiden door een statement te maken. Plak of naai ze op je trui, vest, (spijker)jas of tas voor een unieke look. En met het maken van patches kun je ook nog eens je restjes wol of garen opmaken.

In deze workshop laat ik een aantal mogelijkheden zien hoe je patches kunt maken met restjes garen.

Met aandacht voor:
* verschillende mogelijkheden om patches te borduren (op vilt, op stramien, op restjes stof);
* enkele eenvoudige borduursteken als steelsteek, satijn-/platsteken, margrietsteek, festonsteek en Frans knoopje;
* de afwerking van een patch.

En dan gaan we aan de slag met het borduren of weven van je eigen patch.

Docent:
Majo van der Woude
 borduurt als sinds haar lagere schooltijd. Ze heeft in binnen- en buitenland, en tegenwoordig ook online, cursussen in allerlei borduurtechnieken gevolgd. Borduren betekent voor haar het doen (creëren/zelf maken), het leren (technieken/steken/handwerken binnen andere culturen/inspiratie), het bestuderen (historische context/bewaren/behoud van oude technieken), het samenzijn en samenwerken met gelijkgestemden (elkaar stimuleren en van elkaar leren) en het geeft balans/rust als tegenhanger van de huidige drukke maatschappij. En dat wil ze overdragen, waarbij het belangrijkste is dat men plezier heeft om zelf iets te creëren/maken. In 2015 is ze dan ook gestart met Tree of Needlework (www.treeofneedlework.nl) waar ze vraag en aanbod op handwerkgebied met elkaar wil verbinden. In dat kader geeft ze o.a. borduurworkshops en -cursussen.

Workshopplein 1

Tijden:
vrijdag 8 november 2019 – 15.00 – 16.00 uur
zaterdag 9 november 2019 – 10.15 – 11.15 uur
zondag 10 november 2019 – 13.30 – 14.30 uur

Meenemen: niets
Aantal deelnemers: maximaal 8
Kosten: € 12,50 (incl. gebruiksmateriaal)
Aanmelden: Inschrijving kan door vooraf een bericht te sturen naar info@treeofneedlework.nl onder vermelding van workshop + dag + tijdsblok. Tijdens de dag kan er worden aangeschoven als er ruimte is. Zorg wel dat u dan 5 minuten voor aanvang aanwezig bent.