Majo van der Woude Borduren op breiwerk

Docent: Majo van der Woude (Tree of Needlework)

Beschrijving:

Breien en borduren is naast hip en trendy ook heel ontspannend. Het is hartstikke leuk om je eigen sjaal, muts of handschoenen te maken. Met een paar eenvoudige borduursteken maak je je eigengemaakt of gekocht breisel al persoonlijker en nog vrolijker.
In deze workshop ga je leren hoe je kunt (vrij) borduren op breiwerk.

Met aandacht voor:
* hoe je het patroon/motief op het breiwerk krijgt;
* hoe je kunt voorkomen dat je breiwerk gaat uitrekken als je erop borduurt;
* enkele eenvoudige borduursteken als steelsteek, satijn-/platsteken, margrietsteek, festonsteek en Frans knoopje.

En dan gaan we aan de slag met je meegebrachte breiwerk.
We borduren met borduurwol, maar je kunt ook restjes breiwol gebruiken.

Docent:
Majo van der Woude
borduurt als sinds haar lagere schooltijd. Ze heeft in binnen- en buitenland, en tegenwoordig ook online, cursussen in allerlei borduurtechnieken gevolgd. Borduren betekent voor haar het doen (creëren/zelf maken), het leren (technieken/steken/handwerken binnen andere culturen/inspiratie), het bestuderen (historische context/bewaren/behoud van oude technieken), het samenzijn en samenwerken met gelijkgestemden (elkaar stimuleren en van elkaar leren) en het geeft balans/rust als tegenhanger van de huidige drukke maatschappij. En dat wil ze overdragen, waarbij het belangrijkste is dat men plezier heeft om zelf iets te creëren/maken. In 2015 is ze dan ook gestart met Tree of Needlework (www.treeofneedlework.nl) waar ze vraag en aanbod op handwerkgebied met elkaar wil verbinden. In dat kader geeft ze o.a. borduurworkshops en -cursussen.

Workshopplein 1

Tijden:
vrijdag 8 november 2019 – 10.15 – 11.15 uur
zaterdag 9 november 2019 – 13.30 – 14.30 uur
zondag 10 november 2019 – 15.00 – 16.00 uur

Meenemen/huiswerk: Neem zelf een kledingstuk of accessoire (zelfgemaakt of gekocht) of gebreid lapje (ca. 20 x 16 cm) mee, bij voorkeur in tricotsteek gebreid. Dit kan een trui, sjaal, handschoen, sok, muts of iets anders zijn.
Aantal deelnemers: maximaal 8
Kosten: € 12,50 (incl. gebruiksmateriaal)
Aanmelden: Inschrijving kan door vooraf een bericht te sturen naar info@treeofneedlework.nl onder vermelding van workshop + dag + tijdsblok. Tijdens de dag kan er worden aangeschoven als er ruimte is. Zorg wel dat u dan 5 minuten voor aanvang aanwezig bent.